diumenge, 8 de novembre del 2015

PATE D´AUBERGÍNIA O ALBERGÍNIA







Sempre he sigut de provar coses noves, i  ara que tinc bloc tinc l'excusa perfecta. Dic excusa perque si jo sòc de provar coses noves, fer-les provar als  els meus fills es una autèntica odissea. I com ells saben, poso les recptes al bloc per si algún dia volen saber alguna cosa sobre allò tan bo que van probar aquell dia....

Doncs avui han provat aquest pure d'aubergínia i hem tingut varies opinions. a ell li ha agradat i ha repetit, ella sempre fa massa preguntes, jo les esquivo i sempre acava olorant i preguntant, -es peix? jajaja com si el peix l'hagués de matar!

*Recepta:
-3 aubergínies escalivades
-2 cullerades soperes de tahín (pasta de sesam)
-4 grans d'all
- sal i pebre
- oli d'oliva
- un pólsim de parmesà
- un bon raig d'all i julivert

*Es pelen els alls i se'n trinxen 3, es fregeixen fins q estiguin ben rossos. 1 es fica cru. Les aubergìnies escalivades es pelen i es posen al got de la batedora, s'afegeixen tots els ingredients i es tritura tot fins aconseguir la textura que més ens agrada, a mi m'agrada no massa triturada, que tingui trossos, però cadascú es cadasqual...
Es conserva bastants dies a la nevera, uns 14 o 15 sense problema, ben tapadet.
Aquest paté se li donen bastant noms segons el país en el que es menja, baba ganoush, baba ganuj, mutabal etc..., pero está molt bo a més aquestes aubergínies son de l'hort i escalivades amb llenya, aixó fa que tingui aquell regustet tant i tant rebo. Bon profit!



Aquí us deixo una foto de la flor de l'albergínia, aquest any han donat fruits per donar i per vendre i m'he  quedat amb les ganes de preparar moussaka, pero bueno, l'any que ve més!

2 comentaris:

  1. El provarem!!! Fa molt bona pinta!! :)

    ResponElimina
  2. Gràcies guapa x la visita! Jo probaré el teu pastís de remolatxa que pinta genial, i el de galetes sense forn també jiji.

    ResponElimina

Gracias por ayudarme a mejorar, pero dimelo, porque sino no me entero.