dimecres, 23 de novembre del 2016

BROWNIE INFALIBLE PER LA CLÀUDIA


Una nit, no recordo quina, al fons del ciber espai, vaig llegir que les receptes no son de ningú, que tothom les utilitza o les deixa, però que no son exclusives de ningú. No se si hi estic d'acord, però jo també en faig servir sense saber ben bé d'on les he tret. Fa temps ja que vaig trobar la recepta infalible del brownie al nostre gust, però no recordo d'on l'he tret:)
La veritat es que només calia montar rovells i clares per separat. Clar que allò que li dona la infalibilitat es el domini del forn de casa.
Triem una safata i la forrem amb paper de forn, segons com ens agradi el brownie, mes doble o mes finet, la triarem mes ampla o menys. Hi ha moltes receptes de bons pastissos de xocolate, aquesta encara no l'he probat amb motllo rodó o de plum-cake, però amb safata ampla queda de 'lujo'.
Engeguem el forn per preescalfar-lo a uns 200ºC. 

 
 
*Brownie de xocolata amb nous
+ 4 ous
+ 250 gr. de mantega toba 
+ 150 gr. de bon xocolate de presa 
+ 200 gr. de sucre integral 
+ 100 gr. de farina  
+ 3 cullerades soperes de cacao en pols sense sucre
+ 50 gr. de nous 

*Procediment:
Desfem el xocolate amb la mantega, jo sempre ho faig al bany maria perquè no tinc microones però si en teniu ja sabeu com fer-ho 'allí', ho deixem gelar fins els 36ºC mentre anem preparant la resta.
Separem les clares dels rovells i montem amb les varilles per separat i amb la meitat dels sucre fins que les dues mescles hagin triplicat el volum. Unim les dues preparacions i afegim la barreja de xocolate amb mantega, poc a poc, amb moviments envolvents, de baix a dalt, i amb el colador anem afegint la farina, quan estan ben integrades hi afegim les nous una mica triturades, fem unes quantes voltes per barrejar-ho bé i ho aboquem a la safata que haguem triat forrada amb paper de forn i cap al forn!!
Abaixem el forn a 180ºC i ho deixem uns 15 minuts a dins, quan està cuit el treiem i el deixem reposar 5 minuts, després el tallem a porcions i el deixem gelar damunt la reixeta. 
Si el voleu decorar podeu deixar volar la imaginació i recordeu que menys es més.
Proveu-lo perquè està molt bo, es la recepta que va fer que m'agradés el xocolate o la xocolata...   És un clàssic a reunions d'amics i familiars, sempre surt a les fotos dintre de la caputxa de vidre que me va regalar la 'cunyà' i que m'encanta!


         

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gracias por ayudarme a mejorar, pero dimelo, porque sino no me entero.